Vanliga frågor
Jag har frågor om en produkt. Vad ska jag göra?
Mejla eller ring till kundtjänst du hittar kontaktuppgifter här: Kundtjänst. På vardagar svarar vi på mejl inom 60 minuter.
Hur lång är er leveranstid?
Beställningar gjorda före 12:00 måndag - fredag skickas samma dag (ej röda dagar). Övriga beställningar postas kommande vardag.
Mindre brev levereras direkt hem till dig nästa vardag.
Större brev/paket levereras till ditt närmaste postombud och aviseras med sms och e-post, leveranstid 1-3 dagar.
Viktigt att du lämnar ditt mobilnummer för sms-avisering annars skickas en avi ut och då kan det ta upp till fyra dagar.
Vad kostar frakten inom Sverige?
Posten Varubrev/MyPack 69:-
DHL Service Point 79:- (skrymmande, vid paket längre än 120cm eller tyngre än 3kg)
Går det att beställa per telefon?
Ja, ring kundtjänst 023-62170.
Jag måste ha varan innan ett visst datum. Går det att lösa?
Du har din order inom 1-3 arbetsdagar. Du hittar mer information om frakt och returer här: Leverans.
Hur gör jag om jag vill handla på faktura till ett företag?
Ring kundtjänst på telefonnummer 023-62170. Vi kommer att behöva ert organisationsnummer, leveransadress samt fakturaadress.
Levererar ni till andra länder än Sverige?
Nej!
Kan man hämta varan hos er och slippa frakten?
Det går bra att hämta din vara i vår butik, du hittar oss här: Karta
Läs mer hur det går till att hämta i butiken här
Finns varan i lager?
Alla varor som går att beställa på vår sida finns i lager. Finns varan inte i lager står detta uttryckligen och den går då ej att beställa.
Hur vet jag när varan finns på lager igen?
Anmäl dig med ditt namn och e-postadress på produktens sida, så får du ett mejl när produkten kommer in i lager.
Hur kan man betala?
I samarbete med Klarnas betallösning Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning med VISA eller Mastercard samt betalning via internetbank.
Kan ni ta in en produkt åt mig?
Saknar du en produkt eller färg i vårt sortiment, mejla oss! Har någon av våra leverantörer produkten tar vi hem den till dig.
Kan jag ångra mitt köp? Vi erbjuder öppet köp i 120 dagar, vid oanvänd vara och obruten förpackning. Vi betalar till och med returfrakten. Läs mer om våra Köpvillkor
Om jag vill skicka en present till någon?
Skicka presenter och julklappar till släkt, vänner, medarbetare, kunder och leverantörer inom Sverige. Med vår presenttjänst har du möjlighet att skicka en present direkt hem till vem du vill! När du kommer till kassan anger du leveransadress för din present och vi skickar den till närmaste utlämningsställe för postpaket. Vill du ha en text med i paketet anger du den enkelt vid betalning.
När du skickar presenter gäller endast kortbetalning och direktöverföring via bank.
Kan jag köpa presenter till mina anställda?
Vi erbjuder även företagspresenter till bra priser. E-posta på info@miekofishing.se eller ring oss om ett prisförslag.
Till företag erbjuder vi även inslagning av presenter.
Min produkt gick sönder. Vad ska jag göra?
Mejla oss och beskriv vad som hänt så löser vi det. Skicka dock inte tillbaka en produkt utan att först ha kontaktat oss och fått din retur godkänd.
Min produkt var fraktskadad när jag hämtade ut den, Vad ska jag göra?
Försök att alltid kontrollera paketet ordentligt när du hämtar ut det och upptäcker du någon skada anmäler du det till Postombudet på en gång. Om du redan hunnit hem kontaktar du vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Kan ni sponsra min blogg eller tävling?
Om du har ett bra upplägg som passar oss eller ett gott syfte, så mejla oss!
Kan jag använda era produktbilder på min blogg eller i ett reportage?
Självklart får du det. Ange alltid www.miekofishing.se som källa när du använder våra bilder. Behöver du bilder med högre upplösning för tryckt material, så ordnar vi det inom 12 timmar. Mejla oss en lista på produkterna som du vill ha bilder på.
Saknar du något?
Tipsa oss gärna om produkter och varumärken du saknar i vår webbutik! Vi belönar varje tips vi använder oss av med varor för 500 kronor från vår webbutik.
Vem står bakom miekofishing.se?
Miekofishing.se ägs och drivs numera av AJSO AB. Du kan läsa mer om bolaget här.
Hur handlar jag?
Välj produkterna du vill beställa
Klicka dig fram i de olika kategorierna och välj produkt.
Använda dig av sökfunktionen och klicka på produktbilden eller länken så kommer du till en sida med mer information om din valda produkt. När du hittat en produkt som du vill köpa så klickar du på knappen "Lägg i varukorg". Då läggs produkten i din varukorg.
Se produkterna i din kundvagn
Du kan hela tiden se antalet varor du har i varukorgen och det totala priset inklusive frakt, uppe till höger i bild. Om du klickar på "varukorg” eller knappen ”Till kassan” så kan du öka eller minska antalet av en viss produkt eller ta bort den helt.
Gå till kassan
När du handlat klart så är det dags att gå till kassan. Klicka på knappen ”Till kassan” i din varukorg.
Logga in och/eller ny kund
Nu får du lämna dina adressuppgifter eller om du har handlat tidigare loggar du in med din e-postadress och lösenord.
Välj hur du vill betala
I samarbete med Klarnas betallösning Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning med VISA eller Mastercard samt betalning via internetbank.
Bekräfta och skicka din beställning
Du kontrollerar din beställning och slutför din order genom att klicka på "Slutför köp".
Vi levererar din beställning!
Din order går till oss och du får en bekräftelse på din beställning med e-post. Du får dina varor inom 1-3 vardagar efter du lagt din order.